W naszej hurtowni znajdują się elementy techniki łożyskowej większości producentów krajowych i zagranicznych: FŁT, HBC, SKF, FAG, ZKL, DKF, PPL, BMZ, GPZ, CX.
Oferujemy Państwu następujące elementy techniki łożyskowej:
- łożyska toczne: łożysko kulkowe zwykłe, łożysko kulkowe wahliwe, łożysko kulkowe skośne, łożysko kulkowe wzdłużne, łożysko baryłkowe, łożysko stożkowe, łożysko walcowe
- łożyska rolnicze;
- tuleje łożyskowe: tuleje wciskane, tuleje wciągane oraz nakrętki, podkładki;
- łożysko samonastawne, zespoły łożyskowe;
- łożysko ślizgowe, łożysko przegubowe, główki cięgieł;
- smary plastyczne: mineralny smar łożyskowy, litowy smar łożyskowy, smar łożyskowy na wysoką temperaturę, smar łożyskowy z atestem dopuszczającym stosowanie w przemyśle spożywczym.
Podstawowe cechy:
- nierozłączne;
- posiadają dwa rzędy kulek i kulistą bieżnię pierścienia zewnętrznego co pozwala na swobodne, wzajemne ustawianie się pierścieni;
- zasadę działania łożysk wahliwych można porównać do łożysk samonastawnych w oprawach;
- nie są wrażliwe na błędy współosiowości i na ugięciu wału;
- mogą się wychylać o 4°C z położenia środkowego lecz uszczelnione tylko max 1,5°;
- występują w wersji odkrytej, jak i uszczelnionej (2LS, 2RS) - uszczelnienie stykowe;
- występują wersje z otworem cylindrycznym do mocowania bezpośrednio lub z poliamidu wzmacnianego włóknem szklanym, a dla łożysk większych masywne ze stali lub mosiądzu;
- łożyska serii 112, 113 mają szeroki pierścień wewnętrzny i są ustalane za pomocą kołków ustalających, które wchodzą w wycięcie znajdujące się po jednej stronie pierścienia wewnętrznego.
Podstawowe cechy:
- odpowiadają pod względem budowy parze łożysk kulkowych skośnych jednorzędowych w układzie O (skośne bieżnie na zewnątrz);
- mogą przejmować duże obciążenia promieniowe oraz obciążenia osiowe w obu kierunkach;
- szczególnie przydatne dla łożyskowań, od których wymagane jest sztywne prowadzenie w kierunku osiowym;
- standardowo kąt wykonania wynosi 35° i nie oznacza się go możliwe wykonania z innym kątem: oznaczenie B - kąt 25°; oznaczenie D - kąt 45° - dodatkowo posiadają dzielony pierścień wewnętrzny;
- występuje wiele odmian przede wszystkim na koszach poliamidowych zarówno w wersjach uszczelnianych 2RS jak i ZZ, ale także spotyka się kosze tłoczone z blachy stalowej, a w łożyskach większych masywne kosze ze stali lub mosiądzu;
- wykonywane w normalnej i podwyższonych klasach dokładności z różnymi luzami;
- odmiana łożysk kulkowych skośnych dwurzędowych z dzielonym pierścieniem wewnętrznym znalazła szerokie zastosowanie w motoryzacji, zwłaszcza w piastach kół samochodowych. Są to łożyska o specyficznej budowie i odmiennych, nietypowych wymiarach a coraz częściej zintegrowane z całą piastą.
Łożyska kulkowe zwykłe jednorzędowe
Podstawowe cechy:
- prosta konstrukcja;
- nierozłączność;
- łatwość montażu;
- duże prędkości obrotowe zwłaszcza dla serii węższych i łożysk mniejszych;
- dość duża nośność zwłaszcza dla serii szerokich jak 63, 64;
- możliwość przenoszenia obciążeń promieniowych i w niewielkim zakresie osiowym w obu kierunkach.
Odmiany:
- z uszczelnieniami gumowymi jedno- i dwustronnymi RS, 2RS;
- z uszczelnieniami gumowymi wzmacnianymi jedno- i dwustronnymi RSR, 2RSR;
- z uszczelnieniami metalowymi jedno- i dwustronnymi Z, ZZ;
- z rowkiem na pierścieniu zewnętrznym N;
- z rowkiem i pierścieniem osadczym sprężynującym NR;
- w wielu klasach dokładności P6, P5, P4;
- z różnym luzem promieniowym C5, C4, C3, C2;
- z obniżonym poziomem drgań C6, C66;
- w wielu dowolnych kombinacjach powyższych.
- 160, 161, 618, 619, 622, 623, 630, 60, 62, 63, 64;
- E, L, M, Bo - łożyska do iskrowników rozłączne, pierścień zewnętrzny ma tylko jedno obrzeże, co pozwala na jego oddzielny montaż;
- K6206, K6207, K6208, K6209 - łożyska z kulistą bieżnią zewnętrzną, przyjmują cechy łożysk samonastawnych, do mocowania w oprawach;
- wersje łożysk z otworem stożkowym o zbieżności 1:12 do mocowania na tulejach, np. 6209 K.
Łożyska kulkowe zwykłe dwurzędowe
Podstawowe cechy:
- konstrukcyjnie podobne do łożysk kulkowych jednorzędowych;
- bardzo często występują w wersji zakrytej obustronnie uszczelkami 2RS;
- kosze wykonane są najczęściej z tworzywa termoplastycznego - poliamidu, ale także tłoczone z blachy stalowej. W dużych łożyskach spotyka się masywne kosze ze stali lub mosiądzu;
- wykazują cechy zbliżone do łożysk kulkowych jednorzędowych zapewniając większą sztywność łożyskowania, większą nośność a także możliwość przenoszenia niewielkich obciążeń osiowych. Parametry obrotowe są niższe niż dla łożysk jednorzędowych.