Łożysko kulkowe skośne

Podstawowe cechy:

  • odpowiadają pod względem budowy parze łożysk kulkowych skośnych jednorzędowych w układzie O (skośne bieżnie na zewnątrz);
  • mogą przejmować duże obciążenia promieniowe oraz obciążenia osiowe w obu kierunkach;
  • szczególnie przydatne dla łożyskowań, od których wymagane jest sztywne prowadzenie w kierunku osiowym;
  • standardowo kąt wykonania wynosi 35° i nie oznacza się go możliwe wykonania z innym kątem: oznaczenie B - kąt 25°; oznaczenie D - kąt 45° - dodatkowo posiadają dzielony pierścień wewnętrzny;
  • występuje wiele odmian przede wszystkim na koszach poliamidowych zarówno w wersjach uszczelnianych 2RS jak i ZZ, ale także spotyka się kosze tłoczone z blachy stalowej, a w łożyskach większych masywne kosze ze stali lub mosiądzu;
  • wykonywane w normalnej i podwyższonych klasach dokładności z różnymi luzami;
  • odmiana łożysk kulkowych skośnych dwurzędowych z dzielonym pierścieniem wewnętrznym znalazła szerokie zastosowanie w motoryzacji, zwłaszcza w piastach kół samochodowych. Są to łożyska o specyficznej budowie i odmiennych, nietypowych wymiarach a coraz częściej zintegrowane z całą piastą.